у річному плані роботи бібліотеки навчального закладу
Формування основного бібліотечного фонду:
Вивчення складу фонду, аналіз його відповідності інформаційним потребам усіх категорій читачів та ефективності його використання (книгозабезпеченість, оновлення фонду);
Комплектування фонду виданнями різних типів і видів на всіх носіях інформації, у т.ч. отриманих у дар;
Оформлення передплати на періодичні видання; контроль доставки;
Приймання, реєстрація нових надходжень, технічна обробка, систематизування;
Облік бібліотечного фонду;
Збереження бібліотечного фонду (дрібний ремонт, контроль за поверненням видань до фонду, перевірка наявності видань у фонді, виявлення і списання зношених видань (оформлення відповідних актів); забезпечення належного режиму зберігання фонду);
Інвентаризація фонду.
Робота з фондом підручників:
Підготовка замовлення на підручники спільно з учителями-предметниками, погодження його з керівництвом навчального закладу, передача методисту з бібліотечних фондів; контроль за виконанням замовлення;
Приймання підручників, оформлення накладних, реєстрація в облікових документах, технічна обробка;
Робота з картотекою навчальної літератури;
Інвентаризація і переоцінка фонду підручників, оформлення звітних документів;
Видача і прийом підручників;
Інформування вчителів про нові надходження підручників;
Збереження фонду підручників;
Робота з резервним фондом підручників;
Вивчення і аналіз забезпеченості підручниками та їх використання.
Формування довідково-бібліографічного апарату бібліотеки:
Аналітико-синтетичне опрацювання документів (індексування, складання бібліографічних записів тощо);
Організація традиційних каталогів і картотек;
Редагування традиційних каталогів і картотек;
Формування електронних каталогів і баз даних (бібліографічних, повнотекстових);
Виокремлення довідково-інформаційних та бібліографічних видань у фонді.
Інформаційне обслуговування:
Підготовка оглядів нових надходжень;
Оформлення книжкових виставок;
Розробка веб-сайту бібліотеки;
Добір документів для забезпечення навчально-виховного процесу, проведення предметних тижнів, позакласних заходів, написання рефератів і доповідей, роботи над методичною темою закладу, підготовки педагогічних рад і методичних об’єднань тощо.
Інформаційне обслуговування батьків;
Підготовка рекламних матеріалів про діяльність бібліотеки, її фонди і послуги, пам’яток для читачів, буклетів, дайджестів.
Довідково-бібліографічне обслуговування учнів, педагогів, батьків:
Надання бібліографічних і фактографічних довідок (у т. ч. через веб-сайт бібліотеки);
Підготовка списків нових надходжень, тематичних бібліографічних списків;
Організація та проведення усних журналів, презентацій книг;
Ознайомлення користувачів з фондом, правилами роботи з традиційним і електронним довідково-пошуковим апаратом бібліотеки;
Забезпечення доступу до ресурсів провідних бібліотек через мережу Інтернет.
Робота з читачами:
Популяризація бібліотечного фонду та залучення учнів до читання засобами індивідуальної і масової роботи (літературні вечори, ігри та ранки; диспути; читацькі конференції; конкурси; ранки; вікторини; бесіди; уроки позакласного читання тощо);
Створення активу бібліотеки і робота з ним;
Культурно-масова робота (заходи на допомогу навчально-виховному процесу; робота гуртків і клубів);
Взаємодія з структурними підрозділами школи, дитячими та іншими бібліотеками.
Формування інформаційної культури учнів:
Розробка програми занять;
Проведення бібліотечних уроків;
Формування в учнів навичок пошуку, відбору та аналізуванню інформації; користування різними носіями інформації;
Екскурсії до бібліотеки школи;
Екскурсії до інших бібліотек.
Організація та проведення досліджень (опитувань, анкетувань) у бібліотеці:
Вивчення інформаційних потреб користувачів;
Аналіз незадоволеного попиту;
Аналіз книгозабезпеченості навчальних дисциплін;
Проведення рейтингових досліджень;
тощо.
Підвищення кваліфікації:
Самоосвіта (читання професійних видань, упровадження досвіду кращих бібліотекарів);
Виробничі навчання (оволодіння новими бібліотечно-інформаційними технологіями);
Курсова перепідготовка;
Участь у конференціях, семінарах, нарадах тощо;
Участь у методичних об’єднаннях бібліотекарів;
Участь у професійних конкурсах.
Управління бібліотекою:
Підготовка планів і звітів про роботу бібліотеки, фінансових звітів; участь у нарадах;
Розробка нормативних документів (правил користування, посадових інструкцій, положень тощо);
Проведення організаційно-економічних заходів;
Розширення асортименту бібліотечно-інформаційних послуг.
Крім зазначеного вище, до плану роботи бібліотеки можна включити роботу з упровадження інновацій (засобів виробництва, технологічних, організаційних, послуг), їх апробації в умовах конкретної бібліотеки, а також діяльність із зміцнення матеріально-технічної бази.
Зауважимо, що цей перелік відображає всі основні види діяльності шкільної бібліотеки. Водночас, перелік має рекомендаційних характер. Тому кожен бібліотекар може внести до плану роботи лише ті пункти, які притаманні саме його бібліотеці або ж доповнити перелік окремими видами робіт, які бібліотекар виконує з урахуванням особливостей спеціалізації навчального закладу, навчальної програми і навчального плану.

Коментарі
Дописати коментар